søndag den 26. september 2010

En lille gave - Et strikkepindeetui!

Dem bliver det til et par stykker af, lige for tiden.. små hurtige gaver der laves sent om aftenen når begge børn sover, og jeg selv er lige ved ;-) 
Men mit kamera er desværre gået i stykker! :-(
Så har måtte låne min kærestes Iphone, og heldigvis tager den fine billeder (sådan én vil jeg også have)! :-)

Forleden blev det til et strikkeetui til Lisbeth, som tak fordi hun er så sød til at strikke alt muligt fint til mine piger. Har længe ønsket at lave ét, men har ikke helt kunne finde en god opskrift. Fandt dog et hos pickles.no  som du kan se lige HER , og min version endte sådan her:





Heldigvis havde hun ikke ét i forvejen, og blev RIGTIG glad for det! 
Det var også ret sjovt og nemt at lave :-)
Snart skal vi til børnefødselsdag, og der er også lidt hjemmelavet med dér, men det må I se i næste indlæg.. man ved aldrig om Josefines mor kigger med ;-)
God søndag

5 kommentarer:

  1. Det er da super flot...jeg tror jeg vil lægge et billede ind af mit eget strikke etui - ikke fordi jeg kan strikke noget som helst - jo grydelapper og halstørklæder men det bliver jo lidt trivielt i længden!! Men fordi det er et etui jeg har arvet fra min bedstemor, som hun selv har syet for mange år siden, dengang hun stadig kunne bruge begge arme...
    Det er i hvertfald super flot, det du har lavet, og jeg er vildt imponeret over at du stadig har overskud til alt det kreative når der er 2 små prinsesser i huset:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. Ej hvor er det bare flot! lige sådan et jeg længe har tænkt at jeg burde lave til mig selv, da mine strikke pinde og hækelnåle konstant bliver væk.
    Og super lækre farver du har valgt!

    SvarSlet
  3. Tak for jeres søde kommentarer!
    Malene: Jeg vil glæde mig til at se dit bedstemors etui! :-) Strikker slet ikke selv, så det var svært at vide præcist hvilke behov der skulle indtænkes, str. på rummene, længde og højde osv. HVis jeg strikkede ville jeg helt sikkert ønske mig et - er et værre rodehoved! :-)
    Line: Gå endelig igang - det er hurtigt lavet, og ret nemt med det mønster jeg har brugt. Farverne/stoffet har valgt dels fordi jeg ELSKER LILLA, men også prøvet at vælge noget lidt afdæmpet og stilrent, fordi det var til en middelaldrende kvinde og ikke mig selv. Glæder mig til at se dit, hvis du laver ét!

    Kram :-)

    SvarSlet
  4. Vil lige tillade mig at smide et link til mit eget indlæg, hvor jeg har vist billeder af "Bedste´s strikke etui"....Du kan se det her...

    http://bymyr.blogspot.com/2010/09/et-frdigt-barnevogns-tppe-et-strikke.html

    Og så vil jeg lige sige tak for din dejlige måde at skrive på og den store inspiration du er for mig - jeg har bare fulgt dine to-do-lister i tiden før jeres lille pige kom til verden - har hugget listerne lidt og nu er det mig der går her og venter på vores lillebror...så der er så mange projekter som man gerne vil have færdig og dine lister og projekter har været stor inspiration til at få det hele sat i system:-) TAK for det:-)

    Mange kærlige hilsner fra
    Malene

    SvarSlet
  5. Jeg har også lavet et til mig selv i sidste uge. Nem opskrift, har også lagt den ind på min blog.. Skulle måske også overveje at gi et par stykker i gave...

    SvarSlet